Preguntes freqüents dels usuaris
No puc sucriure'm a una llista
Aquest problema pot ser conseqüència de les raons següents:
- Els propietaris de la llista han oblidat processar la vostra petició de subscripció: d'homes és errar, i pot ser que la vostra petició s'hagi perdut entre molts altres missatges. Torneu a enviar una petició abans de contactar directament amb els propietaris de la llista.
- La subscripció a la llista está reservada a un tipus determinat de persones. Per a saber més, contacteu els propietaris de la llista.
No puc iniciar sessió en la interfície web de la llista de correu
Aquest problema pot ser conseqüència de les raons següents:
- No teniu cap contrasenya. Per a aconseguir una contrasenya, seguiu l'enllaç de la pàgina principal Primer inici de sessió?. Rebreu una contrasenya nova per correu electrònic.
- Heu picat una contrasenya incorrecta. Si heu oblidat la contrasenya, podeu reestablir la contrasenya. Per a fer-ho, aneu a la pàgina principal i seguiu l'enllaç Contrasenya perduda?.
- No heu emprat el nom d'usuari correcte (l'adreça amb que us heu subscrit a la llista).
Per a evitar errors en escriure la contrasenya, podeu escriure-la en una altra aplicació (com el client de correu electrònic) i copiar-la i enganxar-la en el navegador web.
No rebeu (tots) els missatges enviats a una llista
Aquest problema pot tenir moltes causes:
-
Mai heu estat subscrits a la llista:
- Potser us vau equivocar en l'adreça de correu quan vau intentar subscriure-us.
- Potser us vau subscriure amb una adreça diferent de la que esteu comprovant.
- Pot ser que la vostra petició de subscripció hagi estat rebutjada pels propietaris de la llista.
-
Ja no estic subscrit a la llista:
- Si la vostra adreça ha causat retornats durant un temps, potser el sistema (o fins i tot el propietari) us hagi donat de baixa automàticament. Intenteu subscriure-us un altre cop després d'haver-vos assegurat que l'adreça de correu no donarà problemes més endavant.
- Si no heu respectat les diferents normes de la llista de correu, els propietaris us poden haver «expulsat»...
- Potser algun malintencionat us hagi donat de baixa arbitràriament, en cas que la llista no estigui configurada per a rebre una confirmació de petició de subscripció o de donada de baixa... En aquest cas, intenteu subscriure-us un altre cop.
- La modalitat d'entrega no us permet rebre missatges: per exemple, en la modalitat d'entrega «Nomail».
- Teniu la safata d'entrada plena. Atenció: quan no teniu la safata d'entrada completament plena, només rebeu els missatges petits, fet que dificulta saber quin és el problema... A més a més, si l'adreça de correu normalment causa problemes, els propietaris o el sistema us poden donar de baixa. De manera que cal que netejeu la safata d'entrada amb regularitat.
- La safata d'entrada té algunes restriccions: no us permet rebre missatges amb adjunts, rebutja alguns tipus d'adjunts o limita la mida màxima dels missatges d'entrada; en aquest cas, cal que elegiu la modalitat d'entrega urlize .
No puc enviar missatges a la llista
Aquest problema pot tenir moltes causes:
-
Mai heu estat subscrits a la llista:
- Potser us vau equivocar en l'adreça de correu quan vau intentar subscriure-us.
- Potser us vau subscriure amb una adreça diferent de la que esteu comprovant.
- Pot ser que la vostra petició de subscripció hagi estat rebutjada pels propietaris de la llista.
-
Ja no estic subscrit a la llista:
- Si la vostra adreça ha causat retornats durant un temps, potser el sistema (o fins i tot el propietari) us hagi donat de baixa automàticament. Intenteu subscriure-us un altre cop després d'haver-vos assegurat que l'adreça de correu no donarà problemes més endavant.
- Si no heu respectat les diferents normes de la llista de correu, els propietaris us poden haver «expulsat»...
- Potser algun malintencionat us hagi donat de baixa arbitràriament, en cas que la llista no estigui configurada per a rebre una confirmació de petició de subscripció o de donada de baixa... En aquest cas, intenteu subscriure-us un altre cop.
- Esteu emprant una adreça diferent de què us vau subscriure a la llista.
- Si la llista està moderada, la distribució del missatge depèn de la disponibilitat del moderador: no poden estar pendents de la llista nit i dia! De manera que la distribució de la llista es pot endarrerir un poc.
- Si la llista està moderada, el moderador pot haver rebutjar el missatge. Si no rebeu un avís, podeu enviar un missatge a nomdelallista-request@iqog.csic.es per a demanar una explicació.
- El missatge que intenteu enviar no compleix les condicions per què es distribueixi en la llista: pot ser massa gran, que continga algún adjunt prohibit o fins i tot qualsevol mena d'adjunt (en cas que els adjunts estiguen prohibits en la llista).
-
El problema també el pot causar el vostre compte de correu:
- El servidor de correu està temporalment inaccessible.
- Teniu la safata d'entrada plena i no us deixa envia rmissatges nous.
- La safata d'entrada té algunes restriccions: no us permet enviar missatges amb adjunt, no permet alguns tipus d'adjunts o límita la grandària màxima dels missatges de sortida.
- Per acabar, potser us heu equivocat en l'adreça de la llista en enviar el missatge!
No em puc donar de baixa de la llista
Aquest problema pot tenir moltes causes:
- Esteu emprant una adreça diferent de què us vau subscriure a la llista.
- Us heu subscrit a través d'una font de dades dinàmica (exemples: bases de dades, directoris LDAP, etc.) que no permeten donar-se de baixa. Contacteu amb els propietaris de la llistaper a saber-ne més.
- Els propietaris de la llista han oblidat processar la vostra petició de donada de baixa: errar és humà, i potser la vostra petició s'ha perdut entre altres missatges. Torneu a enviar la petició abans de contactar directament els propietaris de la llista.