Bones pràctiques
Per a aconseguir llistes dinàmiques, heu de participar activament en els intercanvis: si una llista no està controlada o animada pels propietaris, els missatges poden perdre qualitat i pot acabar per desaparèixer...
La utilització del correu electrònic en general i de les llistes de correu té una serie de normes precises i necessàries per a intercanviar comunicacions satisfactòries: la «Netiqueta». Com a propietari o moderador, teniu la responsabilitat fer que els subscriptors les respecten. Trobareu els principis generals de la Netiqueta, així com molts altres enllaços en la pàgina de Wikipedia dedicada a la Netiqueta.
Heu d'escriure unes normes de funcionament per a la vostra llista per a definir totes les normes que s'aplicaran durant la utilització d'aquesta:
- temes permesos, tolerats i prohibits;
- escriure normes (per exemple per especificar els llenguatges en que poden publicar els subscriptors, per prohibir la utilització de llenguatge «SMS», etc.);
- les normes que s'han d'aplicar quan s'envien missatges (freqüència, fitxers adjunts, etc.);
- responsanilitats dels subscriptors respecte de la netiqueta;
- drets i responsabilitats dels subscriptors;
- informació sobre la retenció dels missatges enviats a la llista;
- informació legal i polítiques de privacitat;
- les sancions per qui no respecta les normes de funcionament de la llista;
- etcetera.
Per què tots els subscriptors llegeixen les normes de funcionament, heu d'incloure-la en el missatge de benvinguda que reben després que s'hagen subscrit. Per fer-ho, heu d'anar al mòdul d'administració, a la pàgina de «Personalitzar», apartat de personalitzar el missatge.
Si és disponible, el «capítol per a moderadors i propietaris» proporciona als propietaris i moderadors tota la informació perquè puguin fer les seves tasques. Aquest capítol indica tots els drets i responsabilitats dels propietaris i moderadors.